De leukste school uit de streek!

Onze school opent zijn deuren voor klein en groot

Ons team bestaat uit erg gemotiveerde en dynamische mensen.

Onze enthousiaste leerkrachten staan dag in dag uit klaar voor de kinderen van klas 1 tot 6. De kleuterleidsters zetten zich met hart en ziel in voor de kleutertjes. Zij worden daarin bijgestaan door onze ervaren kinderverzorgsters. De turnleerkrachten en de teamteachers zorgen voor heel wat belangrijke uurtjes sport en zorg.

Het team wordt versterkt door heel wat lieve mensen die instaan voor de opvang, het toezicht en het onderhoud van onze school.

De directie en de zorgcoördinator zorgen voor de omkadering en staan klaar voor ieders vraag of zorg. Zij krijgen hiervoor ondersteuning van de mensen op het secretariaat

Vanuit ons opvoedingsproject “Samen Sterk”

Ook de samenwerking met het woon- en zorgcentrum, de gemeente en de parochie dragen bij tot deze gezellige sfeer van verbondenheid.

Onze heel dynamische ouderraad vult die visie perfect aan en betekent voor onze schoolwerking een duidelijke meerwaarde. Zij vormt een brug tussen ouders en school en organiseert tal van initiatieven om de openheid binnen onze school kleur te geven. Ook leerkrachten op pensioen en ex-ouderraadleden dragen nog steeds hun steentje bij.

'SAMEN school maken' dragen wij hoog in het vaandel

We heten iedereen welkom en bezorgen onderwijs op maat voor elk kind. Ons team staat ook klaar voor wie meer zorgen nodig heeft en voor anderen die houden van meer uitdaging. Wij staan garant voor kwalitatief onderwijs. We gaan bijscholing niet uit de weg om deze kwaliteit te waarborgen en ons blijvend te professionaliseren.

De familiale sfeer op onze school straalt een warm gevoel uit. Ouders en familieleden zijn erg betrokken bij onze schoolwerking.  Ze participeren graag aan de fijne en gezellige projecten die we samen beleven.

Wij zijn fier op onze sportactieve school. Zo werken we aan de teamspirit binnen onze klassen.

We hechten belang aan sociale vaardigheden en dit niet alleen binnen de klasmuren. Ook tijdens de pauzes vinden we het belangrijk dat kinderen zich goed voelen en zich aan afspraken houden.

We zijn een katholieke open dialoogschool met respect voor eenieders  levensbeschouwing.

"We bieden een warm nest waarin jouw kind zich goed mag voelen en waar het sterk kan groeien"

Zorgvisie VBS Eke

Kwalitatief onderwijs op maat van en met een hart voor elk kind

We bieden een brede basiszorg vanuit een krachtige en doelgerichte leeromgeving.

We werken aan welbevinden als motor van succes.

Kennis, vaardigheden en attitudes staan centraal.

We  zorgen voor extra ondersteuning voor kinderen die een duwtje in de rug nodig hebben.

We bieden extra uitdaging aan kinderen die het aankunnen.

We leggen de lat hoog voor elk kind en sturen in team continu bij.

Ouders en externen zien we al belangrijke partners.

Onze School

Nieuwtjes

We werkten 2 weken rond dino’s. We werden echte archeologen en mochten vanalles onderzoeken over de dino’s. We keken in informatieve boeken, zochten botten, fossielen,

Je ziet overal kleuren. Je ziet ze binnen en buiten.Je ziet ze hier, je ziet ze daar. Er zijn wel duidend kleuren.Ja, dat is echt waar.Na de regen zie jeEen prachtige regenboog.Daa

Op 14 maart is het elk jaar pi-dag (3,14…). Dit jaar maakten we er een wedstrijd van tussen L5 en L6. De kinderen gingen er helemaal voor. Heel wat kinderen deden hun best om

Maandagvoormiddag werden we in de Brouwerij verwacht. We kregen les van een ambulancier. We leerden heel wat belangrijke zaken bij. Nu weten we heel goed wat we moeten doen als iem

Inschrijven

Bent u op zoek naar een school voor uw kind(eren)? Contacteer ons vrijblijvend. We geven graag antwoord op al uw vragen en maken tijd vrij voor een rondleiding.

VBS Eke

kleuter en lager onderwijs